Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technický obraz
Jambor, Petr ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl reflektovat a ozřejmit technické obrazy produkované polygrafickým průmyslem s jeho specifiky, poodhalit mechanismy fungování a v neposlední řadě se snaží vztáhnout k tiskárně nejen jako k aparátu, ale i k instituci. Technický obraz je zde chápán jako elementární zobrazovací model, který v konečném důsedku slouží jako prostředek vizuální reprezentace a nástroj komunikace.Tiskárna tak může být i podstatou kreativní práce, která má v tomto ohledu možnost ozřejmit či determinovat způsoby čtení a v konečném důsledku má moc měnit význam a kontext informací.
Fotografka Marie Tomanová a americké mládí
Kopelentová, Tereza ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl přiblížit dokumentární fotografickou práci české fotografky Marie Tomanové, která dlouhodobě žije ve Spojených státech amerických. Ta se řadí k dlouhé tradici amerických dokumentárních fotografů, kteří vyobrazovali nastupující mladou generaci a její kulturu v USA. V teoretické části diplomová práce představí stručnou historii postavení mladé kultury v americké společnosti od počátku 20. století do počátku nultých let 21. století a přiblíží kontext fotografů a fotografek, kteří se dokumentování mladých generací od poloviny 20. století do současnosti věnovali. Mezi nimi představí i Marii Tomanovou coby nejvýraznější představitelku současnosti. V praktické části pak diplomová práce nabídne vizuální sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií dříve představených fotografů a fotografek. V rámci analýzy se práce pokusí rozklíčovat základní hodnoty, které jsou ve fotografiích mladých Američanů zakódované, porovnat jejich proměnu v průběhu času a také se zaměřit na odlišnosti v přístupu jednotlivých autorů. V neposlední řadě se do této linie amerických dokumentárních fotografů pokusí zařadit dílo již zmíněné fotografky Marie Tomanové. V závěru této práce budou výsledky těchto analýz interpretovány.
Kulturní změna v lokálních kulturách Papuy-Nové Guineje
Grúzová, Julie ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent) ; Soukup, Václav (oponent)
Dizertační práce název: Kulturní změna v lokálních kulturách Papuy-Nové Guineje autor: Julie Grúzová Abstrakt v českém jazyce Předmětem předkládané dizertační práce je studium lokální komunity etnické skupiny Nungon žijící ve státě Papua-Nová Guinea. Zaměřuje se zejména na ty sociokulturní změny, které se objevily v souvislosti s ochranou přírodního prostředí v této oblasti, a jejich dopad na kulturní identitu místních obyvatel. Zvláštní pozornost je věnována studiu vizualizace a reprezentace kultury, přírody, ochrany biodiverzity, sociálních a kulturních změn a budoucnosti komunity. Cílem dizertační práce je tyto sociokulturní změny analyzovat a interpretovat. Dílčím cílem je rovněž prezentovat etnografická data a reálie o lokální komunitě Nungon. K dosažení vytyčených cílů bylo využito řady metod, práce se opírá zejména o terénní výzkum ve zkoumané lokální komunitě. Specifickou technikou využitou ke studiu kulturní identity jsou nativní kresby, jež byly užity k analýze kulturních reprezentací a vizualizací kultury. Analýza nativních kreseb umožnila rozkrýt nativní porozumění fenoménu ochrany biodiverzity a souvisejícím kulturním změnám. Práce představuje unikátní vizuální materiál, prostřednictvím kterého jsou zkoumány sociokulturní změny, jež v oblasti aktuálně probíhají. Dílčím přínosem této práce je...
Prodemokratické hnutí v Hongkongu: Vizuálně-sociologická analýza současných novinářských materiálů
Macháčková, Kristýna ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Diplomová práce má za cíl popsat, jakým způsobem bylo vnímáno prodemokratické hnutí v Hongkongu, které začalo v červnu 2019 v reakci na návrh extradičního zákona. Ve své teoretické části se práce zaměří na podrobný popis historického vývoje Hongkongu a formování samostatné hongkongské identity. Budou představeny zásadní události, od dob koloniální správy po deskripci prodemokratických protestů v roce 2019, které ovlivnily současnou podobu území. Dalším bodem bude představení teoretického rámce procesů hegemonie a vizuální reprezentace, které budou dále konkretizované také v kontextu Hongkongu. V neposlední řadě dojde k definici žurnalistické fotografie a jejího významu v současném žurnalistickém poli. V praktické části práce nabídne analýzu toho, jak vnímali události přímí účastníci prodemokratické hnutí v Hongkongu a jestli jejich percepce událostí korespondují nejen mezi sebou, ale také především s novinářským vizuálním materiálem, který mapoval čtyři měsíce protestů. Z autorského souboru fotografií byla pro potřeby práce byla zpracována fotoesej, z níž část byla podrobena sociálně sémiotické analýze. Na závěr dojde ke komparaci výsledků a vhodné aplikaci teoretických rámců pro hlubší výklad závěrů.
Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích
Zitka, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích zkoumá, jakým způsobem vybraná česká média informovala o tématu migrační krize. Teoretická část představuje jednotlivé důležité koncepty, které poskytly této práci teoretické ukotvení. V teoretické části práce je taktéž obsažené stručné shrnutí událostí, kterými se vyznačovalo zkoumané období. V analytické části práce je představená metoda obsahové obrazové analýzy. Kapitola výsledky výzkumu poskytuje porovnání přístupu jednotlivých vybraných deníků, tedy Deníku, Mladé fronty DNES, Hospodářských novin a Práva, k publikování snímků k tématu uprchlické krize. Práce končí zhodnocením a výčtem hlavních poznatků, které výzkum přinesl.
Technický obraz
Jambor, Petr ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl reflektovat a ozřejmit technické obrazy produkované polygrafickým průmyslem s jeho specifiky, poodhalit mechanismy fungování a v neposlední řadě se snaží vztáhnout k tiskárně nejen jako k aparátu, ale i k instituci. Technický obraz je zde chápán jako elementární zobrazovací model, který v konečném důsedku slouží jako prostředek vizuální reprezentace a nástroj komunikace.Tiskárna tak může být i podstatou kreativní práce, která má v tomto ohledu možnost ozřejmit či determinovat způsoby čtení a v konečném důsledku má moc měnit význam a kontext informací.
Mediální obraz českých prezidentů v období normalizace a v současnosti
Týcová, Zdenka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz českých prezidentů v období normalizace a v současnosti se věnuje vizuální složce mediálního obrazu normalizačního prezidenta Gustáva Husáka a demokratického prezidenta Václava Havla. Práce se zabývá jejich vizuální prezentací v deníku Rudé právo, Mladá fronta a Mladá fronta DNES. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení role prezidenta v českém politickém systému a nastiňuje dějinné souvislosti. Výzkumná část se zabývá kvantitativní a kvalitativní analýzou fotografií zveřejněných v určených denících. Součástí práce je i charakteristika profilu činnosti oficiálních fotografů prezidenta a vyhodnocení informací získaných během hloubkových rozhovorů s fotografy. Rozhovor s bývalým fotoreportérem ČTK se týká fotografování prezidenta Gustáva Husáka. Rozhovor s Tomkim Němcem, Karlem Cudlínem a Jaroslavem Hejzlarem je zaměřen na fotografování Václava Havla. Práce hledá odpověď na otázku, zda prezident zasahoval do činnosti svého oficiálního fotografa a v čem se liší profil práce prezidentského fotografa v období normalizace a v období demokracie. Cílem práce je představit, jak se měnil mediální obraz českých prezidentů a ověřit nebo vyvrátit hypotézu, že se vizuální reprezentace prezidenta v denním tisku výrazně lišila v době totalitního Československa a v demokratické...
Vizuální reprezentace dat jako nástroj pro prezentování veřejně dostupných dat statistických úřadů na webových stránkách
Beránková, Simona ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat stav webových stránek statistických úřadů a podat zprávu o míře poskytování veřejně dostupných dat a využívání různých typů vizuální reprezentace dat na webových stránkách statistických úřadů, jakožto jednoho z nástrojů naplňování poslání a komunikování statistik těchto úřadů směrem k veřejnosti. Klíčová slova vizualizace, vizuální reprezentace, data, statistické úřady, poslání, mise, veřejnost, infografika, český statistický úřad
Kulturní změna v lokálních kulturách Papuy-Nové Guineje
Grúzová, Julie ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent) ; Soukup, Václav (oponent)
Dizertační práce název: Kulturní změna v lokálních kulturách Papuy-Nové Guineje autor: Julie Grúzová Abstrakt v českém jazyce Předmětem předkládané dizertační práce je studium lokální komunity etnické skupiny Nungon žijící ve státě Papua-Nová Guinea. Zaměřuje se zejména na ty sociokulturní změny, které se objevily v souvislosti s ochranou přírodního prostředí v této oblasti, a jejich dopad na kulturní identitu místních obyvatel. Zvláštní pozornost je věnována studiu vizualizace a reprezentace kultury, přírody, ochrany biodiverzity, sociálních a kulturních změn a budoucnosti komunity. Cílem dizertační práce je tyto sociokulturní změny analyzovat a interpretovat. Dílčím cílem je rovněž prezentovat etnografická data a reálie o lokální komunitě Nungon. K dosažení vytyčených cílů bylo využito řady metod, práce se opírá zejména o terénní výzkum ve zkoumané lokální komunitě. Specifickou technikou využitou ke studiu kulturní identity jsou nativní kresby, jež byly užity k analýze kulturních reprezentací a vizualizací kultury. Analýza nativních kreseb umožnila rozkrýt nativní porozumění fenoménu ochrany biodiverzity a souvisejícím kulturním změnám. Práce představuje unikátní vizuální materiál, prostřednictvím kterého jsou zkoumány sociokulturní změny, jež v oblasti aktuálně probíhají. Dílčím přínosem této práce je...
Vizuální reprezentace ukrajinské krize v týdeníku Respekt
Trhoň, Ondřej ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Tato práce analyzuje, jak se hodnoty týdeníku Respekt odráží v jeho fotožurnalistickém pokrytí začátku Ukrajinské krize. Pomocí zjednodušené obsahové analýzy jsem kvantifikoval formální i obsahové prvky deseti galerií publikovaných během majdanských protestů a pokusil se interpretovat, jak je fotografové používají k ovlivnění svých čtenářů a jak se podílí na mediálním rámování konfliktu. Kromě konstrukce kódovací tabulky a interpretace výsledků jsem provedl rozhovory se dvěma hlavními fotografy Respektu. Souhrnná analýza těchto zdrojů odhalila, že pokrytí Ukrajinské krize týdeníkem není nestranné - ve skutečnosti favorizuje protestanty, zatímco druhou stranu konfliktu téměř nezobrazuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.